onsdag 30 december 2009

Hela köket som kylskåp!

Jo det är sant .. det är lika kallt i köket som i kylen ..
En anledning är att någon av katterna puttat upp skafferidörren. Inne i skafferiet finns det en sån där ventil som kan stängas .. å öppnas efter behag. Ska jag vara helt ärligär det väl i mitt intresse att stänga ventilen,å det har jag glömt!

Sen så finns det väl mera saker som legat mer eller mindre i mina egna händer .. Som typ att det finns ingen isolering på taket över köket. Det har iofs inte funnits någon isolering där på si så där 8 år så lite kylslaget är alltid mitt kök . Men inte tusan brukar det vara så här kallt och så här länge!

Ventilen i skafferiet är givetvis sedan typ 10 min stängd .. nu funderar jag på att dricka så pass mycket wiskey att jag kan gå upp på vinden utan Michelindräkt. Tanken känns god,men något säjer mej att ska jag dit upp utan en massa kläder lär jag vara så pass packad att jag knappst vet varför jag ska dit. detta berömda ekorrhjul som jag alltid lyckas fastna i!

Att gå upp med kläder på och spiknykter känns inte heller aktuell .. Inte så nu att jag måste ha en anledning till att dricka sprit utan mer att jag kan inte vika mej dubbel så många gånger som krävs med polarutrustningen på.
Det är inte stora biten som ska isoleras,men det är "biten som arkitekten " glömmde . Snetak och lågt som busen mellan tak och golv ..
Golvet står inte emot om jag snubblar .. Vill inte bjuda grannarna på den synen att jag har benet genom taket. Tror dom fått tillräckligt mycket att prata om genom åren tack vare mej ändå!
Sen som om det inte vore nog .. så är d långa spikar genom både taket å golvet som kan skada mej rätt fint!