lördag 19 juni 2010

Kyrkan nästa då ..

Jo,jag ska förmodligen titta på det beryktde brölloppet i dag. Tvivlar på att jag skulle gjort det om jag vore ledig och hemma men nu lutar det åt att jag hamnar i soffan hemma hos chefen.

Det har ju varit en hel del turbulens kring brölloppet,det här med skattebetalarnas pengar osv .. Själv har jag lite svårt att bestämma mej inför vad jag tycket .. dom kronorna min kommun skulle (?) lägga ut var inga stora pengar och något jag tyckte var helt ok. Ska man se till kommunernas fika kassor och allt annat dom som bestämmer över mej snattar från min skatt så blir det i långa loppet mycket mer!

Vad det gäller våran monarki tycker jag det är helt ok oxå,vi har ett rätt trevligt kungahus. Vid närmare eftertanke så har nog både Norge och Danmark lyckas rätt bra dom oxå! Nog är det bra mycket charmigare att läsa om gammla kungar och drottningar än presidenters släktträd? Det ger ju liksom inte mera än när man släktforskar själv känns det som.
Jag är ju inte så där rysligt insatt i varken andra kungahus eller regimer men .. våran monarki har utöver en trevlig fasad riktigt sjyssta åsikter,dom vurmar för samma saker som mej och dom gör det riktigt bra!
Att drottningen åker till Brasilien och kommer tillbaka som en ny människa och sedan hånas i smyg är inget jag bryr mej om .. hon är ju inte mer än människa! historien kring Madde .. tja det händer i dagliga livet och påvisar bara att blått blod inte är något vaccin mot brustna hjärtan.

Samtidigt som det här "spektaklet" pågår kan jaginte annat än tycka synd om alla inblandade parter ..Fy för den lede för att inget privatliv ha!! Alltid behöva tänka på vart enda steg man tar och varenda ord som hoppar ut ur munnen. Jag får vara glad över att det är många hundra år sedan det blåa blodet flöt i min släkts ådror .. Skulle inte fixa en dag i allmänhetens rampljus utan att skapa stora rubriker .. ja pga att jag ytterst sällan tänker innan jag talar .. Men tänker gör jag även om grodorna har turbofart när dom hoppar ut!