måndag 20 september 2010

Åhh hujedamej hur ska det gå???

Somnade tidigt i går ..
Vaknade tidigt,datorn tog längre tid på sej än kaffet inte direkt ovanligt tyvärr. I dag hade jag förmodligen sluppit en massa onödigt städande om datorn varit snabbare!

Ja,jag tänker på vad som avgjordes under natten. Lyckades sprutlacka halva köket när jag med en klunk kaffe i munnen äntligen fick upp aftonbladet.Var kanske inte riktigt så här jag röstat ( å andra sidan är jag bara 1 röst ). Att SD hade så många anhängare är rent skrämmande i mina ögon .. Att Reinfeldt får fortsätta sitt egna krig mot den lilla människan är betryckande värre ..

Jag trodde i min enfald att vi små människor vid det här laget insett att Reinfeldt inte är bra för nån annan än den som har gott om pengar,bor fint och aldrig blir sjuk. Dom som inte har några bekymmer med gammla föräldrar,sjuka föräldrar eller struliga barn .. Barn med någon form av handikapp eller andra människor med handikapp .. Tusan oxå .. jag räknade just upp det jag faktiskt trodde var merparten av vårat lands befolkning och ändå fick jag inte med allt!

Sen då .. har inte våra invandrare rösträtt längre????

Enda trösten en dag som i dag får väl då vara vårat kommunalval .. där funkade det. Iofs går nog vårt styre där rätt slentriant ocm man ska blicka bakåt i tiden. Men det känns som att våran Bood står rätt stadigt med fötterna på jorden och kan göra ett bra jobb med lite nytänk i.