måndag 20 september 2010

döden,döden,döden .. eller en början till döden i alla fall

Vet inte om det är fler än mej som tänker på Astrid Lindgren i samband med döden,döden,döden .. Men i en av alla interjuver som jag hört/sett med henne inledde hon med just den meningen ..

Jag har fått tillåtelse från min arbetsgivare/chef eller vad man nu kan kalla den som gett mej jobbet som personlig assistent .. Chefen känns bra för det var ju han som anställde mej så jag kör vidare på chefen! Just det,tillåtelsen att skriva om döden alltså .. För om det är något som kantat mitt liv sedan jag fick jobb i februari är det just döden!

Min chef har personlig assistent pga en muskelsjukdom,en progressiv sådan oxå för den delen . Med progressiv menas att det går snabbt att bli sämre.
Min chefs fru hade ms .. En djävulens sjukdom det oxå..

Den 11 juli i år for min chefs fru till en vad som kallas för dödsklinik .. Dignitas tror jag tom att den heter.
Redan första dagen på jobbet fick jag reda på att chefen och hans fru var ganska långt framskridna med planerna på att avsluta sitt liv på ett värdigare sätt än vad deras sjukdommar skulle leda till. Vad säjer man vid ett sådant besked????

Eh,jaha tror jag väl att jag fick ur mej. Inte så att jag tog eller tar avstånd från det här med dödshjälp utan mer av ren överraskning!
Lite senare samma dag och då även min första arbetsdag fann jag mej sittandes och disskutera min nye chefs frus kommande död.

Det här innlägget är bara början på en resa som jag aldrig trott mej få uppleva .. Men redan här kan jag för dom med dödsångest och som läser min blogg berätta att det är ta mej faan inte lätt att få dö!!

Nu är det dags för bingen .. har jobbat kvällen och i morrn bitti väntar hästarna på att få komma ut .. å detta innan jag börjar jobba .. Hårt liv för morgontrötta jag!