söndag 5 september 2010

Vart tog tiden vägen???

Bara så där utan att jag märkt av det har hösten kommit! Kantarellerna står kvar i skogen,min brädfodring är samma som förra år och har kvar samma fläckar med avsaknad av färg.

Hundarna fäller och jag fattar ingenting!!!

Det här var första sommaren på många år som jag skulle njuta,njuta av min fasta tjänst och inte tokjobba. Ägna mej åt barn,djur och trädgård .. Dä sket säj!! Jag har tok jobbat i vanlig ordning men för en gångs skull på ett och samma ställe. Omständigheterna har minst sagt varit underliga,något som jag först ska kolla om det är ok att skriva om ..

hursomhelst har jag varit med om en väldigt underlig resa på många sätt. Trodde inte den satte några spår .. men först nu inser jag att den kanske börjar först nu för mej. för alla andra inblandade parter är resan över och dom kan börja arbeta på återuppbyggnaden. Luddigt ?? Jo jag vet men det får vara så en stund .. Sen hoppas jag få chansen att dela med mej av de här erfarenheten som förmodligen kommer att avspegla sej i mitt resterande yrkesliv!

Nog om detta ..
Har lyckats skaffa mej ytterliggare ett jobb .. Jag funkar ju som så att ju mer jag har att göra desto bättre flyter det på för mej .. Och gudarna ska veta att det flyter ;-).. Har börjat dricka samma mirakeldroppar som Max får och det verkar smörja upp min normalt sett ganska stela och sargade kropp.

På hemmafronten har jag väl börjat vänja mej vid att ha två drakar hemma .. Känns definitivt inte som att hon flyttade in i slutet av maj .. Å andra sidan har vi ju kännt varandra rätt länge så det kanske är därför det har gått så pass smidigt. Värst är nog det här att aldrig vara ensam hemma .. något som jag varit van sedan tidigare och dessutom uppskattat. Men,iom extra draken gick ju mitt flyttlass ner i källaren .. Där finns en och annan spindel vilket båda drakarna är hysteriskt räda för .. Så går jag dit ner får jag som oftst vara ifred en bra stund i alla fall!