fredag 24 juli 2009

Insikt nr 1

Jag har insett att det absolut inte går att lita på mej!
Tråkigt men sant .. specielt som jag faktiskt bode kunna lita på den enda människan jag litar på!Krångligt,nej egentligen inte .. i alla fall inte för mej *L*.

Syftar givetvis på det här med jobb.
Lovade mej själv att troget följa schemat jag fått fram tills 1/9 och njuta av sommar och den ldiga tid som det på scemaraden finns gott av.
Huset ska ju målas,trädgården skulle bli en sån där som visas i sköna hemoch andra svindyra tidningar.
Inne skulle det snickras och tapetseras,hallen skulle tom bli enfärgad.
Ansåg att dom kronorna som trillar in genom extrapass inte har så stor betydelse .. egentligen.

Nu sitter jag här,alla kronor som kommer in extra lär gå till benknäckaren!Färgen till kåken lär bli stående i garaget och halen är fortfarande flerfärgad.
Hundarna är uttråkade och i källaren ligger arbetskläderna på hög .. Ingen ren hög heller för den delen!

Alltså än en gång har jag vridit och vänt på mej hoppat in där det behövs folk och gett faan i mej själv .. Vem vinner på det? Jo kommunen .. samma kommun som jag vill be dra dit solen aldrig ( förhoppningsvis ) lyser.

Nu sitter jag med morgonens första kaffe och försöker strukturera upp ett liv efter 1/9. Har en liten springa av ljus 7 mil hemifrån,rätt långa arb pass så det känns inte helt uppåt väggarna. Men efter vad jag förstått så behövs det alltid en hel del vikarier och dom växer tydligen heller inte på träd där.Finns alltså en viss risk att jag jobbar ihjäl mej även där. Men .. det finns alltid ett men .. Där sliter man inte fysiskt utan det är skallen som tar stryk .. Men jag med nerver av galvaniserad stål borde fixa det oxå!!

Sen finns det en pars ass tjänst och den är då belägen på hemma plan. Nära och bra,kanske inte riktigt den fart och fläkt jag vill ha men det lutar åt ett rätt trivsamt jobb. Frågan där är bara .. fixar jag av att ha det så pass lungt?

//
En riktigt sliten
men vid gott mod Marie