tisdag 28 juli 2009

Rätt lustigt vad olika man är ändå ..

Ju mer jag har att göra desto bättre funkar jag i vardagen!
Inget jobb så blir det heller inget gjort hemma .. Massor av jobb och jag har en struktur som den värste aspberger diagnosen. Hm,den meningen .. nja .. äh va faan jag är för gammal för att utredas i vilket fall som helst.

Telefonen har gått varm i några dagar,mina vänner som inte finner sina kantareller vill ha med mej som guide *L* egentligen tror jag dom bara är intresserade av att få ta över mina ställen .. Men jag låtsas inte förstå den baktanken :-).
Alla säjer att jag låter ovanligt glad! Kan nog så vara för jag sover intemer än typ 5 timmar per dygn och gör en hel del dubbla pass ..Samtidigt städar jag i källaren och spm pricken över i .. både tvättar torkar och lägger jag in tvätten.

På latin blir det då arbetiusnakumanus .. fritt översatt till svenska arbetsnarkoman med rätt att jobba .. Ja fram tills siste augusti då .. Sen tar kommunen fram pekpinnen och säjer STOPP ..
I det läget tror jag mej kunna göra lång näsa åt kommunen och med orden skit på dej vänder jag dom ryggen!

Dom blir av med världens bäste vikarie,och världens bäste vikarie ser ut att kunna reda upp sin arbets situation på ett bra mycket behagligare sätt än tidigare.

Allt från mej som nu ska dammsuga innan det är dags att börja jobba.
Over and out for today.

Tusan ..

Sonen ..
Han har lärt sej hantera röjsåg,har alla lemmar i behåll!
Håller tummarna för att han nu under helgen kanske lägger ner ett eller annat vildsvin .. eller så kanske dom väntar med det tills jag och Rolf anländer som den värmländska insats styrkan!