söndag 5 juli 2009

Två veckors helvete till ända!

Fy f**n vad varmt det har varit! Vet inte om jag någonsin varit så lycklig över att ligga och småhuttra i sängen som jag var i natt .. Drog i det längsta ut på att hämta en filt!!

I tisdags förra veckan kom dessutom droppen som fick bägaren att rinna över .. jag blev hemskickad från jobbet. Detta har aldrig tidigare hänt,inte ens med dubbelsidig äggstocksinflammation gick jag hem utan bet i stället ihop. Just den händelsen var väl kanske mindre bra .. vem vill ha en servitris som går runt krökt som en gumma på över 90 bast .. Men,men så jobbade jag i alla fall i dagarna tre ..

Skillnade i tisdags var iofs markant iom att jag inte gick runt alls .. och det som gick runt var världen ikring mej. Var visst vitare än ett spöke i ansiktet .. orkade aldrig resa mej för att kolla i spegeln.
Gick faktiskt efter 11 timmars sömn och inga värdsliga förändringar kring yrsel och illamående till doktorn ..

Gravid!!
Nej men nej .. helt uteslutet .. Matförgiftning? nope .. ruskigt svårt att tro det ..
Fästingar? NÄ!! skulle jag väl ha märkt .. nä .. inga fästingar .. jag vet och kan dessutom vartenda symtom på borrelia ..
Enl mej trött och nerkörd av värme ..
Enl tant doktorn in på labb .. Jag nålrädd så det skriker om det ställer mina diagnoser fort som ögat för att i nästa minut få sätta mej ner med huvudet mellan knäna .. Puls enl tant doktorn låg på 130 .. kan inte va sant för då är man sjuk!!

Ja,ja hamnade på en brits och denotroligt omtänksamma labb personalen gjorde ett besök på rummet .. min typiska otur .. normalt sett så gör dom inte ett knop extra inne på labb .. Svimmar jag så kallar dom mej sjåpig och säjer åt mej att komma tillbaka till stolen!
Inte den här inte .. drog så sött sin vagn hela vägen in till mitt rum!

Ja för att göra historien kort så slutade det med borrelia .. och ett penculin som jag inte kan uttala namnet på men det låter som godis och smakar skit!

Tant doktorn av av mycket uttländsk härkomst .. berättade för mej att jag inte ska vistas i solen närmsta månaden men att det var ok att dricka sprit ..

Kan efter dom här två veckorna med extrem äcklig värme berätta att duntäcken och dito kuddar som legat i frysen behåller sina svalkande egenskaper i upp till 3 timmar.

Att hur varmt det än är kan man inte komma så långt som att sätta sej ner i ett badkar fyllt med kallvatten. Förfrysnings skador uppstår typ vid vaden.

Kyl klabbar ( såna man har i kylbagen ) är inte behagliga att ligga på .. Eller så är jag släkt med prinsessan på ärten.