torsdag 27 oktober 2011

Lite hormondrake!

Jag har inte skrivit det förut men nu gör jag det! Det är en mening som jag hasplat ur mej sedan draken var 16 år.

- du kommer att bli Sveriges,ja om inte Nordens äldsta gymnasie elev - Varför???

Jo,det ska jag berätta!
Till att börja med så har den stackars draken en mor som gillar uniformer,vad kan då vara mer passande än polis? Ytterliggare aspekt på det hela är att han har kropp för att bära upp uniform. Att det finns rätt många som inte har det borde göra yrkesvalet ännu enklare.

Sen har draken egna åsikter!

Hans far .. ja det vette katten vad han egentligen tycker mer än att draken ska ha NÅN utbildning i alla fall.

Det är vad vi föräldrar har för åsikt och så här började det.
Sonen som är estetiskt lags sökte och kom dessutom (?!) in på den etetiska utbildningen .. Hoppade av strax innan jul! Motivering? Tja,konsthistoria hör inte ihop med det han vill göra. Som om inte denna hiskeliga del av skolgången vore nog så skulle man visst lära sej engelskt slang!! Det vet ju vem som helst utom skolledningen och mossigga föräldrar att sånt finns ju inte "på riktigt". Nä,med en sådan taskig studieplan kan man hoppa av och gå IV programmet en termin för att sedan läsa samhäll.

Den mossigga mamman pustar ut och tycker att ..ja det kan ju funka. Först samhäll,sen lite militärtjänst och sedan den där polishögskolan!

Trodde jag ja ..

Nytt avhopp och den här gången under parollen att han var den ende som inte spelade hockey i klassen . Men dom spelar väl för tusan inte hockey på lektionerna?? Orkade inte mer.
Tillbaka till nån slags IV igen ..

Tillbaka på ruta 1 och drakens sista chans,nu har den lokala skolan lagt ner och han får söka till nån utb inne i stora staden .

Samhäll igen .. mm jag tror det den dan han går ut!!

Mycket riktigt,men den här gången tog det en hel månad innan det kröp fram .. Och det var nog inte meningen att nån skulle få reda på avhoppet skulle jag tro .. Men världen är bra mycket mindre än vad drakar på 18 år verkar fatta! Lustigt nog är den månaden han har varit "skol lös" den enda månaden han har tagit sej upp ur sängen och åkt med bussen in till skolan! synd bara att det inte var hans skola och hans klass som han hängde på. Nä,den jäkla ungen hängde med en kompis in på hans lektioner!
Hoppas att han kanske lärde sej något i alla fall.

Nu är det sista chansen och piskan på ryggen!

Praktiskt linje .. Bygg & måleri kan det måntro passa den unge herrn? Han har ju tyvärr inte gått såpass länge på samhäll för att fått lära sej fylla i blanketten till socialen!

Värst är nog att .. jag var faan inte ett dugg bättre själv :-)