onsdag 26 oktober 2011

Ullared åh Ullared!

Ullared,IKEA å allt vad det nu heter .. Jag är INGEN fan av det hela!
Men precis som allt annat i det dagliga livet måste man ibland göra saker som man inte vill!

Alltså for jag till Ullared!

Grundförutsättningarna var kanske inte dom bästa. Jag hade jobbat natt och for iväg en ½ timme efter avslutat pass. På mitt jobb sover man INTE när man jobbar,för att vara helt ärlig hinner man med två maror på dom 10 timmar passet varar.

Hursomhelst så for vi! På vägen dit typ i närheten av Jönköping skulle GPSn startas. detta visade sej vara helt hopplöst. Positiv som jag är var min åsikt att det ska väl inte va så jävla svårt att hitta!

Det var det!

Vi stannade vid 3 tillfällen och frågade efter vägen . Fick 2 handskrivna kartor och slutligen en muntlig .. Av en karl dessutom! Den siste,dvs karln var den som fick oss på rätt väg .. typ så där efter 10 mils irrande i dom småländska skogarna!

Vi for vid 07.30,var framme 13.00 och kissnödiga. Vi var inte dom enda kissnödiga,vi var heller inte dom enda som trodde att det inte fanns toaletter inne på Gekås.. Det var måånga fler och därmed kö till dass!

Till slut kom vi i alla fall in,på den biten var det ingen kö. det första jag ser är .. just det ! Toaletter!

Jag visste exakt vad jag skulle ha,ridbrallor till mej.. Underkläder till junior och sedan kanske något litet och onyttigt,men bara kanske. Det bidde en rosa rattmuff!

Min vännina som var med skulle ha mer,detta reulterade givetvis i att jag blev sittandes och halvsov på en pall med mattor. Det är då man iaktar .. Tar upp telefonen efter att ha hört ett antal dispyter mellan äkta par och barn/föräldrar. ringer min väninna som älskar Ullared bara för att berätta hur mycket jag hatar sån här idioti!

UT!
Jo,vi kom ut och jag slapp få ont i magen över okynneshandlande detta berodde förmodligen till största delen på att jag var TRÖTT.

En tallrik med falaffel och ett toa besök senare var vi på väg hem igen! Efter så där 15 mil säjer jag till min väninna att vägen börjar bli otäckt smal och undrar om hon kan ta ratten en stund? Det gjorde hon ( tänkte nog ta sej hem oskadd).
Jag blundar i vad jag tror är 5 min ..

Min väninna är Östgöte och trogen Ullared,meningen jag öppnar ögonen till är - det ser ut som att vi är konstigt nära GBG -

Jag blir genast klarvaken .. ser mej om och konstaterar krasst att . Nope vi är inte nära GBG , vi är I GBG!
Kan det bli värre? Vi skulle till Linköping!?

Jo då .. det kan alltid bli värre!
Vänninan säjer med panik i blicken att jag kör inte i GBG!! Punkt slut!
Hon är alltså på G att stanna bilen och gå ur .. Som tur är får jag henne på bättre tankar och vi svänger av på första avfart ..byter chafför och sedan är det gasen i botten. Hur svårt kan det va att hitta "hem" ?!

I utsövt tillstånd hade jag med största sannolikhet fixat det .. Men med en GPS som funkar om den får rätt sladd,dvs vi hade fel sladd. Och lite mindre stress som gick ut på 2 hästar och tre hundar som behöver sin människa klarade jag inte ut det hela!

RING EN VÄN!
Tur man ser på tv nån gång i alla fall! Än mer tur att man både har vänner och vänner som är bosatrta i GBG .. För det var ta mej tusan inte långt ifrån att jag svängde av mot Karlstad .. Lagom nära och enkelt att hitta.

"hemme" var vi vid 22 tiden . Sov gjorde jag 22.15 Då var hundarna rastade och katterna hade fått mat ..

No more Ullared utan att det sker via en bokad biljett här ..om ens då!