torsdag 20 oktober 2011

Sov gott store Colosso!


Jo,min Colosso fick somna in i går. Ett jäkla beslut att ta men för att han skulle få en värdig avslutning på ett liv som kanske inte varit allt för värdigt tog jag det svåra beslutet i måndags och i går var det över.

Jag är så jädra lycklig att ha funnit en vetrinärklinik som verkligen ger ALLT för både djur och ägare!
I går skulle jag egentligen ha haft en helt " ny vette " ja inte ny i ordets bemärkelse men dock ny för mej. En av tjejerna jag träffat många gånger förut kände igen både mitt och hundens namn. Hon var så gullig att hon helt enkelt bytte patient med en annan vette .. Hur många tänker så?

Fy för den lede som jag snörvlade och hade mej .. men allt gick så otroligt lungt och stilla till,jag hade ju förvarnat om hur rädd Colosso är /var för främmande människor och miljöer. Att han har/hade en otroligt låg smärt tröskel osv. Vetten lyssnade in mej och sa att vi tar det i er takt .. Det tog tid och jag märkte trycket i korridorerna men inte ett spår av den biten inne hos oss.

Så nu springer Colosso på dom evigt gröna ängarna med Buster,Ofelia och många andra kompisar. Han behöver inte tänka på varken vikt eller att vara rädd ..

Vila i frid min gosse,jag vet att vi möts igen men hoppas att det dröjer ett tag.

Och .. tack Valla djursjukhus för ALL och då menar jag ALL hjälp jag fått. Det har inte varit lite dom senaste månaderna.

Återkommer om detta.