fredag 7 augusti 2009

Arbetscoma

Jo det har inte varit så mycket mer än jobba och jobba under några veckor.
Nu gillar jag ju att jobba så mej gör det inte så mycket ..

Insåg när det hela började lugna ner sej hur mycket som blivit eftersatt .. Trodde mina skor blivit för små (?) men det var visst jag som glömt klippa naglarna.
När jag i jakten på den ständigt försvunna nagelklipparen gick förbi hundarnas klotång insåg jag att klorna behövde åtgärdas. Alltså klippte jag hundarnas klor och mina skor är fortfarande trånga.

Arbetskläderna börjar ta slut .. ja allt börjar ta slut i lådor och garderober. Beslutade mej när jag för ovanlighetens skull slutade 14.15 utan något mer pass därpå och även fint väder för att tvätta. På vägen till tvättkorgen såg jag att hundarnas filtar inte var fräscha .. Så jag tvättade dom,som tur är kan jag smyga mej in i sonens garderob.

Just det här med att äta,sova jobba och skita gör ju att man mer eller mindre hamnar i fräschetens förfall. En ansiktsmask kan göra under,samma sak med att raka benen och packa in håret ..

På vägen till badrummet insåg jag att den gammle fäller otroligt mycket .. Så jag gav honom ett bad med balsam .. Torkade och borstade bort allt löst hår ..
Själv är jag fortfarande i samma skick som tidigare.

I går var en underbart härlig kväll .. var ledig för första gången på evigheter .. nybäddad säng som bara ropade på mej *L*!
Men i stället för att gå i säng tidigt gick jag en ovanligt lång långpromenad med hundarna. Iom att vi gick ovanligt långt kom vi dit jag kan släppa alla tre .. Gissa om dom njöt!
Sen tillbringade jag två timmar i stallet .. härligt det oxå ..
När jag väl kom hem och skulle droppa i sängen insåg jag att hundarna som tack för en trevlig promenad städat kattlådan åt mej. Tyvärr lämnade dom resterna i min säng .. Så jag sov på soffan i natt.

Såg i dag i reklambladet en massa billig mat .. men frysen är full i djurmat ..

Fick för några dagar sedan en hint ( tror jag ) om att jag är en dålig matte .. men jag gör i alla fall så gott jag kan på den fronten.