måndag 31 augusti 2009

De va de det!

Arbetscoman fick i dag sitt slut .. drygt 200 timmar . Duktig kicka säjer jag till mej själv och ger mej en klapp på kinden.
Ja för det avlönade jobbet alltså!

Märkte nu på slutet att jag sakta men säkert tappade skärpan som fö och vanligtvis naturligtvis är knivskarp :-) ..

Men sen så finns det vissa delar som definitivt inte påvisar minsta lilla tendens till duktig kicka! Högen med lortiga kläder i källaren är inte något man öppet skryter om! Min trädgård ser ut som en förvildad pundarkvart .. har pundare trädgårdar??
Ja,ja den enda utöver mina grannar som lider av det är jag .. Den enda som kan tänkas göra nåt åt det är JAG! Grannarna har haft chansen i 3 månader så nu skiter jag i dom !!

Sen blir jag lätt ambivalent vid den här tiden på året .. Svampen står i skogen och bara skriker på mej ..
Mina valmöjligheter är rätt få faktiskt .. ge mej ut och hämta in den stackars svampen är en .. Att sen skotta fram ogräset under snön och räta upp det hela är ett annat .. För göra lite nyttigt här och lite nyttigt där är helt tydligt inte min grej .. Undrar vad jag skulle få för diagnos om jag genomgick en utredning?

Sen så har jag faktiskt en hel del planer att sätta i rullning ..
Måste försöka komma till insikt om vad som får mej att tänka bäst .. är det trädgårds arbete eller svamp plockning? Skulle gissa på att svampen vinner.
Den är ju snudd på som ett kinder ägg .. 1) god mat 2) motion för både mej och hund 3) tanke verkstad .. Vill man så kan man ju även sälja svampen och tjäna pengar alltså bättre än ett kinder ägg! Jag går till skogen i möra!!!!!

Fasen oxå .. just det!! Det finns kattugar för den som vill ha .. foton kommer inom det närmsta men dom heter antingen fräs och väs eller Inge och Inga .. bara att välja!

Återkommer i morron tror jag .. nä jag ska!! Hällde upp en wiskey som blev två förut .. satt och pratade med sonen när han åt kvällsmaten .. inte ofta det händer men i gengäld så upplever jag han som rätt trevlig när det väl blir av.
Intellektuellt gav det väl inte värst mycket .. mest en massa tull om olika sexuella läggningar på hans nya skola .. Och vad kan vi göra åt det?
Hans svensk och engelsklärare verkar va rasist .. det däremot uppmuntrade jag han till att protestera emot .. Gärna högljutt!

Just det .. ska lägga in nya golv i flera av rummen,vardagsrummet ska även få ny tapet eller i det här fallet hänger jag glasfiberväv. Kom till insikt att med hundarna blir det mycket enklare att hålla rent .. Först hade jag ångest inför färgvalet som inte blev nån färg utan vitt! Sen insåg jag hur ruskigt tråkigt det kan bli.
Skäms nästan för jag glömde att min unge är estet och en rätt sjysst källa till ideer .. så nu skissar han för fullt på motiv till en fondvägg.

Tror det kan bli riktigt bra när han har gjort motiven själv på väggen och det då med airbrusch!

Over and out!