måndag 31 augusti 2009

Det svider i hjärtat!

Jo även jag kan drabbas av motgångar då och då .. i dag en stor en! Min svampkorg tog slut! Dvs den var full men kantarellerna envisades med att ploppa upp i raket fart. Vad gör man? Nja efter min lilla borrelia tur så knöt jag inte ihop ärmarna på tröjan som jag gjort så många gånger tidigare ..
I stället lovade jag varenda kantarell som stog och tittade på mej med bedjande ögon på vägen tillbaka att jag kommer .. tillbaka.
Väl hemma så skulle jag in en sväng på Konsum,springer där på min fd granne och dessutom den mest misslyckade svamplockaren sedan urminnes tider. Gjorde henne glad när hon fick en full konsumkasse med gulingar. Hon sken som en sol .. för mej oförståligt,dom ska ju rensas!

Ja,ja åker några 100 m till och passerar fd blomsterhandeln,där står folk i kö för att sälja sina svampar för några futtiga korvören! Varför inte göra nån glad i stället??

Nu gav jag ju inte bort all svampen .. Kvar finns det typ 20 l taggsvamp som ska rensas ..vi åt lite till kvällen men det gjorde ingen större skillnad i hinken. I min stora korg ligger det massor av fårtickor. Även dom ska rensas :-(,sen har jag en hel vit soppåse full med trattkantareller .. och inte slipper jag undan rensningen där heller!