torsdag 11 mars 2010

Än en gång en lycklig hästägare!

Det verkar som att Max repar sej helt och hållet från sin hälta och feber. I dagsläget har jag inte en aning om han blir ridbar igen men han har inte ont och det är i princip det enda som betyder något!

Lite kul med facit i hand att jag gick emot varenda rekomendation som vetrinären gav .. Vill inte tänka på hur det här skulle ha slutat om jag följt hans råd till punkt och pricka .. Men jag lämnar det bakom mej och glädjs åt att Max är snudd på hältfri och har fåt både aptiten och räven bakom örat tillbaka ..
Dags att fortsätta försöka öva in texten som Luckey Lucke sjunger när han rider mot solnedgången .. Ingen Jolly Jumper eller Rattata men väl en Max och Rolf .. funkar det oxå!!

En olycka kommer ju aldrig ensam säjs det .. Skrockfull som jag är kan jag förmodligen sätta skallen på att både tvättmaskin och tumlare just nu håller på att ge upp! Det blir väl tre olyckor det .. ? Sen tycker jag att kvoten är nådd för i år och håller tummarna för att försäkringskassan slutar att bråka med mej!