lördag 20 mars 2010

Kommunalpolitik

Det säjs att våra kommunalråd ( heter det så ?) har gått i väggen ..

Om detta nu är sant vet jag faktiskt inte vad jag ska tycka om det .. Väger mellan skyll dej själv och stackare men du kanske siktade liite väl högt!

Under det senaste halvåret har jag inte bryt mej så mycket om vad som händer kring mej .. Nope,jag har varit riktigt go och försökt tjäna min egen livssituation i stället och det funkade ju!

Men när man har så där fullt upp med sej själv lyssnar man inte till vad som händer i byn. I gengäld kommer allt som en iskall spann med vatten när jag äntligen är mottaglig för information.

Har under två dagar tagit till mej följande ..
Min kommun vill inte lägga 1600 kroner till kronprinsessans sängkläder ( småsint enl mej )

Samtidigt bygger man en park på mark som egentligen borde vara fridlyst iom fornminnes status ( skäms kommunen ) samma park sponsras tydligen med kommunala medel ( mina skattepengar ).

Norskarna ska öppna en ny vårdcentral här i byn .. ( härligt,kk för landstingets VC )Jag övergav för länge sedan landstingets vårdcentral just då för norskarnas i grannkommunen ..

Samma vårdcentral ska bli belägen i mitt gammla fik .. Skitkul!! Finns bara en liten fråga där .. Alla A-lagare vart ska dom ta vägen? förmodar att deras blöta schack spelande är över nu .. Men ,det byggs ju en ny park så .. (jag blir inte förvånad om man i framtiden kan se ett samanhang mellan skatebordar och bolagskassar!)

Sen .. ska det visst byggas ett nyt äldreboende i hyreshusformat igen .. Förra given var ju att ett av dom boendena som redan finns skulle tas bort. Lokalen skulle bli dagis i större format och gammlingarna skulle in i nybyggt tillbyggt redan ½ befinntliga lokaler.Att göra dagis av en lokal vars mark är i direkt anslutning till på ena sidan en trafikerad väg .. Andra sidan sluttar rätt ner i ingenting .. (det kan iofs ses som en besparing,man behöver inte klä på och av barnen iom att dom inte har någonstans att vara utomhus ..)

Liten klagosång över att bo i en kommun styrd av inkompetenta idioter som tydligen inte har en jäkla aning om hur livet ser ut i verkligheten.