lördag 6 mars 2010

Rätt eller fel?


Min Max är inte kry ..
Han har helt uppenbart ont i ett ben och får för det behandling ( naturligtvis ) ..
Men det vill inte bli riktigt bra,i onsdags kunde han knappt stödja på benet och nu går han iofs .. Det är inte själva benet som oroar mej .. tyvärr har han på bara några dagar tappat gnistan. Jag ser i hans ögon att han har ont .. så pass ont att inget smakar honom.

Han rå vägrar som bara en Max kan göra att ta sitt smärtstillande .. Svårt att få upp ångan om man har ont det inser jag .. Men om en så pass gamal häst tappar gnistan så är det kanske dags att tänka till ..

Ja .. det är den där avgörande frågan som man automatiskt tar på sej när man öppnar sitt hjärta för ett djur .. Det avgörande beslutet att ens vän ska få avsluta sina dagar för att få springa på dom evigt gröna ängarna.
Själva tanken känns naturligtvis jävligt jobbig!!!
Men samtidigt kan man ju inte låta ett djur lida bara för att skona sej själv . Nu har det förvisso inte gått så många dagar,det var i onsdags som han på två timmar lyckades få jätteont!! Sista pencilinet ska han ha i morron och vetrinärkontakt på må ..

Men tanken finns där ju ändå .. Snöpligt slut .. nu behöver det absolut inte bli så men jag förbereder mej alltid för det värsta så kan det bara bli bättre.
Min positivare sida försöker få mej att vända det hela .. Jag fick åtminstonde träffa den där hästen som så många drömmer om men som dom aldrig lyckats få lära känna!

Som sagt,inte ta ut sorgen i förskott ..
Jag tog till dom absolut drastiskaste metoder jag kunde komma på i kväll .. Jag gav honom havre .. Han som inte ska ha havre .. allt för att han ska få någt med energi i sej .. Han fick bara ett par nävar men det gick ner!! Lade sedan i ett par nävar i hans kvällsburk och håller tummarna. Ett ½ äpple hade han oxå gnagt i sej och även lite hö. Men hur långt räcker det??

Nej,jag är definitivt inte på humör just nu!
vi skulle ju lyssna på sommaren tillsammans .. Vi skulle ligga i gräset och läsa .. gå ut i skogen i solnedgången .