söndag 14 mars 2010

Snart är våren här!!

Ska bli spännade och se hur lång tid det tar innan man kan se min gräsmatta!

Jag är förmodligen den ende som inte skottat taket i vinter .. Begrep inte varför man ska ödsla energi på det .. Inte förräns i torsdags kväll i alla fall!

Då kom all snön från taket ner i en rätt isig och tung tappning. Just att det skulle komma ner hade jag allt räknat med,men inte att det skulle mobilisera sej runt min bil .. Eller att det skulle kapsla in min trapp .. hade heller inte en tanke på hur totalt ogenomtränglig isig snö är . Inte förrän jag bet ihop,tog i för kung och fosterland i tron om att här ska skottas!

Grannen fick dra ut min bil .. mina handleder skuttar fortfarande omkring i trakterna av nacken .. Och min telefon kommer i morron bitti att ringa upp Lasse på Karlberg!