fredag 30 april 2010

Den här dagen är efterlängtad

Ja,i da kommer ho äntligen!
Luzzan så klart *L* ..
I drygt 2½ år har jag väntat på just den här dagen .. jag har tjötat om att hon ska bli min och ingen har väl riktigt trott på mej. Kan väl i ärlighetens namn erkänna att tom jag själv hade svårt att förstå hur det skulle gå till. Först var hon knappt till salu,sen så var hon som allt annat till salu men då under den välkännda meningen .. - Allt är till salu till rätt pris - det brukar innebära att man får host upp bra mycket mera pengar än vad det egentliga värdet är ..

Nu är hon min!!
Köpesumman slutade på en helt klart överrenskommlig nivå .. Att hon sedan inte får tävlas gör mej inte ett smack .. Ligger liksom inte inom ramen av mina ambitioner längre ( för gammal och feg numera ).Det här med att hon inte får användas i någon verksamhet är både jag och Luzzan helt på det klara med att vi gläds åt. Luzzan trivs inte på ridskola!

Sen är det bara att lägga ner sin själ i hennes defekter .. Kanske snabbt läsa igenom boken Så tuktas en argbigga?
Eller nä .. nåt säjer mej att att en egen med stora hagar där det finns både träd och gräs kan funka. Massor av morötter och lite lugn och ro sen faller även Luzzan in i samma trall som dom andra hästarna i stallet.

Jag ska naturligtvis plåta avresan .. ankomsten och första träffen med dom andra i hagen. Har inte velat lägga ut några foton på henne här iom att hon inte varit min tidigare..