fredag 30 april 2010

Beundransvärt?

I dag är det mina föräldrars brölloppsdag!
Jag ska erkänna att jag inte har full koll på hur länge dom har varit gifta,men det är i alla fall längre än jag är gammal.

När jag var yngre fanns en viss form av avundsjuka gentemot mina kamrater som hade skilda föräldrar. På den tiden tedde sej en skillsmässa som någon form av lyx .. Mina kompisar fick ju dubbelt upp ... Men det var ju som sagt med ett barnsögon jag vinklade det hela. I dag har jag faktiskt helt andra värderingar.

I år som alla andra tidigare år på Valborg skänker jag min mor en tanke .. Önskar att jag ärvt hennes tålamod *L*. Hon ÄR en beundransvärd människa som stått ut med min far i så många år .. Sen fick hon ju mej oxå,och vad är det dom säjer? Äpplet faller inte långt ifrån trädet .. Jepp,jag är pappas flicka på både gott och ont!