lördag 3 april 2010

Sport ..

Jag har alltid ansett golf vara en idiotisk (?) sport .. man betalar en massa pengar för vad??
Att ha fåniga kläder och att få fåniga applåder.

Men .. jag undrar om inte ridsporten är på väg att nå samma fånighets stämpel?

Man betalar dyra pengar för att stoppa i en bajsmaskin en massa mat och sedan för att få ta upp bajsen .. Man åker i backen och slår sej så det stänker om det. Man går upp tidigt om morgonen i ur och skur för att plocka med sura täcken på lika sura hästar som sedan ska placeras ut i fåniga små hagar ..

eller jo .. jag kan nog försvara den biten . Men sedan brister det nog.

Att motions rida eller ha en häst bara för att man har ett hästintresse är väl fullt ok så länge man inte slår sej helt fördärvad eller blir utblottad på kuppen .. Jag vore väl förbaskat dum om jag inte tog just den biten i försvar ;-)!

Men sen ..
när man hör vad folk betalar ( i okunskap? )för sk tränare .. Ja då blir jag mörkrädd!!
Vem som helst kan tydligen kalla sej tränare och människor tar dom på orden! Visst finns det dom som är självlärda och har meriter utan att ha papper på att dom är utbildade .. Dito kan väl göra ett bra jobb är jag helt övertygad om .. dom har ju i alla fall på ett eller annat sätt åstadkommit något och bevisat att dom vet vad dom pratar om ..

Men alla andra .. dom måste vara ena smarta jävlar .. Ett smort munläder och ridkläder .. Är det vad som krävs för att lura av folk pengar???

Alla ungar som "tränar" för dessa människor,vad händer med dom när dom väl kommer ut i verkligheten? Och när kommer mobben underfund med att dom gått på en nit???