torsdag 8 april 2010

Min reservdunk och jag

En sak är jag säker på ..
Hur ensam jag än blir i världen lär varken Försäkringskassan eller min reservdunk överge mej och göra livet lite enklare!

Efter att ha förbrukar 4l per mil .. lämnat in bilen till en snäll pöjk och fått tillbaka den med en förbrukning på 1l per mil var jag både glad och nöjd i hågen .. Styrde än en gång kosan mot den snälle pöjken för att den här gången byta ut stötdämparna som gör att bilen uppförsej som en liten fyllebil på vägen.

Kommer till det fd regimentet och där börjar bilen få fyllehicka för att seden ankra mellan två körfält. Sjysst!!

Satte snabbt som busen på varningsblinkersen och lyckades (tyvärr ) få bilen till vägkanten utan att den blev kvaddad.
Vad gör man? På ren rutin sätter jag ut min varningstriangel som numera aldrig ens fälls ihop .. Tar dunken och går!
Hade en liten bit att promenera men en tom dunk är ingen större påfrestning så det gick bra.
Promenaden tillbaka var mindre rolig,10 l bensin väger mer än vad man kan rulla på det!!!
Förbannade mej själv att jag gett mej ut i den stora vida världen opåverkad av allt vad värktabletter heter .. att jag inte hade några i bilen osv.
Väl tillbaka fyller jag på bensin,kör pumpen några ggr och den startar .. Jag åker några 100m för att sedan uppleva fyllehicka i en bils tappning .. Dvs det var bara övningskörnings skylten som fattades i bakrutan. Hoppar mej till närmsta avfart och där fick det vara nog!!
Ont som busen i handleder efter bensinbärande och ett stadigt tag i ratten för att sitta kvar i stolen som blev nån udda form av katapult stol utan katapult lucka i taket.

Till slut anländer hjälp som konstaterar exakt samma sak som mej .. Ingen bensin i avgaserna (däremot SVART rök) ingen bensin eller vatten i oljan .. Men en jävla bensinförbrukning är det ändå!!

Ja,ja vad gör man?
Jo,skiter i stötdämparna .. Biter ihop och tackar ja till att få en följebil ända hem till dörren ..
Så jag tog min bil och körde som en fyllesjuk hickande våryr höna hemmåt. fick mej reservdelar efter en stund och skulle börja skruva efter jag fått mat i magen ..

Än en gång lovar jag dyrt och heligt att aldrig mer ge meji kast med annat än japaner!!
Inte tusan är en Ådi utrustad med skruvar .. inget som jag har i min verktygslåda passade för det ska va Torks .. Bara att uttala benämningen på dom där jädra grejerna gör mej vansinnig! Att sedan vara tvungen att ge upp bara för att nån idiot inte kunde stoppa dit normala skruvar .. hm,vi kallar det frustrerande!

Men under morgonen anlände räddningen .. nu har jag Torks i varenda jävla storlek som finns på marknaden!!
Naturligtvis hade jag fått fel reservdelar .. likadana men ändå fel. På den jag skulle skruva bort står det 069 .. den som skulle ersätta heter 006 .. och där sket det sej igen!
Inväntar nya delar framåt kvällen och ska nu ringa och kolla lånebilar.

Nån som vill ha en Ådi??
Förutsättningen för att ha Ådi har visat sej vara en fet plånbok .. gott om tid och en jävuls tålamod .. Det har inte jag.