söndag 25 april 2010

Hur väljer man?

I dag är det vår prinsessas kärleksliv som tar upp rubrikerna och har så gjort nu sedan en brud sade sej ha delat säng med hennes pojkvän. Folket och skribenterna rasar,experterna kommer med råd och naturligtvis är det synd om Madde .. Jo,jag tycker uppriktigt synd om henne .. men inte mera synd än jag skulle göra om vilken Madde som helst. Eller kanske är det liite mera synd om våran prinsessa,han har kanske inte fullt den handlingsfriheten som vi vanliga dödliga.

Med handlingsfrihet menar jag att sätta en fot i häcken på karln och det i riktning mot dörren.
Samtidigt som jag ögnar igenom Maddes olycka fluktar jag faktiskt även över vad det är som kan ligga bakom. Är grabben en äkta skitstövel ? I så fall är det ju bättre att upptäcka det i tid!
Har det knakat länge i fogarna och våran monarki är det enda som hållit ihop fogarna? Tro faan att man då finner ut någon desperat plan som kan ta en ut ur förhållandet ..

Ja,ja detta kommer att stötas och blötas en bra stund framöver så jag lägger ner det hela ..
Det finns dom som det är bra mycket mera synd om!
Arne och gunnel .. gammla och utsatta. Dom har tillbringat ett helt liv tillsammans och nu ska vårat underbara samhälle skilja dom åt . Madde har hela livet framför sej!

Arne och Gunnel ska skiljas åt för att det inte finns par äldreboenden.
Våra politiker har helt klart och tydligt inte tänkt på att en del blir faktiskt gammla tillsammans.
Det här är iofs inte någon nyhet,det är inte första gången man läser om det i tidningarna men det får aldrig den fulla uppmärksamheten som det faktiskt borde ha.
Har man pengar så kan allt lösa sej,men vårat samhälle är fullt av äldre par som inte finns med i taxeringskalendern.