onsdag 21 april 2010

Häcklefjäll nästa för Ådin!

Varför kan man aldrig lära sej att lyssna på sin inre röst? Jag om någon borde lärt mej det här med varningssignaler .. Dom har ringt och klämtat så många ggr och det har om jag inte lyssnat på dom slutat på mindre behagliga sätt!

Nu står jag här igen .. samma visa under dom senaste 5 åren om man nu ska e tillbaka! Och jag har lärt mej min läxa .. Den här gången ovanligt dyrköpt dessutom! Tankade upp den förbaskade Ådin för 600 pengar ( lön på fredag ) .. Körde 2,9 mil tja .. en helt vanlig arb dag alltså och fick sedan soppa torsk .. Orkade inte bli helt förbannad utan gav upp .. Ringde min namne och fick skjuts med dunken i högsta hugg! Tur inte försäkringskassan såg mej .. Straffade mej själv lite där och bar med min snart obrukbara vä hand .. Bara så där för att dämpa ilskan med lite extra smärta .. Har sett på amerikanska action filmer att har man ont i ett ben så kan man banka det andra för att dämpa smärtan .. Funkade på ilska oxå kan jag upplysa om!

Hemma tankade jag i 10 l dunkbensin .. bet ihop och biljävulen funkade! Åker mot stallet med liite tidsnöd .. Tar mej så där 600 m .. sen sätter grodbensinen in. Ytteliggare några 100 m senare så tappar hela bilhelvetet orken .. växlar ner och inom loppet av några minuter sniglar jag mej fast bestämd att nå stallet på 1-ans växel.
Ilskna bilister kör om .. Ja,dom som var tuffa i alla fall .. för det svartblåa rökmolnet bakom mej gjorde sikten lätt nedsatt!

Om jag så ska binda bogserlinan i byxlinningen så ska nu bilen ut för ett stup .. ner i en sjö eller hamna i någon lämplig eldsvåda!