tisdag 15 september 2009

Arbetsförmedlingen ..

Jo,gick dit i dag med tunga steg!!
Har dragit mej för det besöket länge men nu ser det inte ut att finnas någon återvändo tyvärr. Visst finns det lite jobb men jag orkar inte gå runt med en ekonomisk magkatarr varje månads slut!

Sagt och gjort,jag gick in och tog en nummerlapp.
Snäll flicka sätter sej ner och väntar .. har ett tyst samtal med ej själv om att bara säja det nödvändigaste. Sen tacka för mej och gå ut!

Fullt så enkelt var det visst inte!
Jaha .. varför är du här då frågade människan? Är inte det ganska uppenbart varför man besöker det där stället??

Jag höll mej snäll och försynt fram tills hon började tjöta om mitt tidigare arbetsliv och varför det inte stog något om mej i datorn. Finns baa ett enkelt svar på det .. som tyvärr inte gillades nämligen att jag har fixat mina jobb själv hittills! Muttrade lite över vad tanten hade att säja tills hon släpper nästa bomb .. att det kan bli svårt med arbete nu men vi har lite andra aktiviteter för er .. Er ? vilka ER? ja ni som är arbetslösa säjer hon då. Eh .. jaha .. aktiviteter .. knyppel kurs? knep å knåp m farbror Frej då eller? Jag vet att det var en onödig mening men jag behöver inga jävla aktiviteter jag behöver JOBBA!

Nä,fullt så kul skulle det visst inte vara med aktiviteter .. jag kunde få en egen coatch ( ev felstavat ) något som jag å det bestämdaste avböjde ögonaböj!
Ja sen var det ju söka jobb kurser .. Nja,med tanke på att jag nosat upp mina jobb själv genom åren känns inte det aktuellt heller sa jag till tanten. Nähä .. vad vill du här då? En stoor suck undslapp mej .. Jag måste ju för tusan hit!! Jag vill ha möjligheten att stämpla och slippa stressen när jag söker jobb . Så var det sagt .. trodde tanten skulle flyga ur stolen ..

Nu är det gjort i alla fall .
Ska bli spännande och se vad dom hittar på från arbetsförmedlingen ..
Än mer spännande ska det bli och se vad som går fel i pappers arbetet den här gången.
Förmodar att jag får en fin bunt med papper att fylla i .. Tror jag ska gå ner till facket och låta dom sköta allt utom det jag kan rabbla i sömnen för att undvika att nåt mer faller ur ramarna utan min "vetskap "