fredag 4 september 2009

Nu har jag tröttnat riktigt ordentligt :-( !!

Det ska mycket till för att jag ska klaga på vädret utöver allt då som har med snö att göra så klart. Regnar det på våren så är det bra för kantarellerna. Regnar det på sommaren är även det bra för trattkantarellerna!
Men va faan .. kan det inte hålla upp bara en liten stund nu? Jag får ingen ro i min själ förrän gräsmattan är klippt och klipparen inställd i garaget! Sen har jag fått ett hjärnspöke inför vintern .. Med allt som öser ner nu blir det jätteblött det är allmänt kännt! Eftersom vattnet sjunker ner i jorden blir det lättare för tjälen att sätta sej .. Som jag ser det nu med alla rönnbär och vita björkstammar visar alla tecken på en smällkall vinter!

Ja mitt hjärnspöke/teori är då att vi får ingen sommar för tjälen har gått ner till Kina och hinner aldrig tina upp innan det är dags att sätta sej igen .. En ny istid är på ingående!!