onsdag 2 september 2009

Häpp ledig ..

Sicken lyx!
Slutade kl 13 i dag och är tyvärr ledig i morron.

Kliade mej i huvudet och fluktade över utsikterna att ligga på soffan och käka praliner i morrn .. Själva tanken är lockande men jag är inte sötslisksugen för stunden så jag lade ner det projektet!

Gav sonen mat ( han borde laga själv vid det här laget ) och tog fram tummstocken! Insikten efter det tilltaget blev att hallen som är lång,smal och oanvändbar är större än köket! En hel kvadratmeter större tom .. Måste varit en karl som ritade kåken!!
Ja,ja hursomhelst har jag köpt golv till hallen och får ta en tur in till staden för att köpa likadant golv även till köket. Golvläggaren inväntas med skräckblandad förtjusning .. Sist och än så länge enda gången jag sett han med ett verktyg ( avbitartång ) nöp han sej i fingret utan att utföra något hantverk.
Sen lyckades han få vattenpasset eller nåt liknade i skallen när han ( ? ) byggde altan .. Ska bli spännande å se hur golvläggandet slutar!

Tror jag ska ta och plåta eländet .. både före och efterbilder och sedan dokumentera själva handläggandet .. Kanske Timell hör mina böner och ilar till undsättning?