fredag 11 september 2009

Fredags mys!

Alla tjötar om att mysa ..
Vaddå mysa??

Finns det människor som har tid att bara sitta ner? Varför känner jag mej plötsligt så unik/ensam. Jag har ju alltid något att göra verkar det som . Bakar eller lagar jag något som man kan äta till en sk mys stund .. ja då står jag där med disken! Eftersom jag aldrig skulle komma på tanken att själv sjunka ner i soffan och mysa .. Ja dels för att hundarna skulle sno allt om jag lämnar rummet.. Och dels för att det känns som slöseri med tid att bara sitta och dessutom äta för att det är gott med tv-n som sällskap.

Nej!!!! jag är inte bitter .. snarare realist!
Tänk vad mycket tvätt jag hinner stryka medan ni sitter där och myser .. Tänk på vad många kg jag slipper gå upp medans ni äter och myser. Och hur många timmars sömn är inte detta eviga mysande?

Medans halva Sveriges befolkning har fredagsmysat har jag hunnit baka och diska. Bäddat rent i sängen och både tvättat och torkat säng kläderna till både min och sonens säng. Hundarna har fått klorna fixade och golven var för en kort stund skinande rena. Kattlådorna är rensade och jag har käkat greksallad ståendes vid strykbordet.

Tack vare att jag inte myste kan jag nu gå ut i skogen i morron med gott samvete!!

Bit i den ni!
Har fö gått med i klubben - Våga Vägra Fredasmys -