måndag 21 september 2009

Nya tider nya tag!

En strålande dag!
Solen skiner från klarblå himmel,regnet i går gjorde luften hög och klar. Kan helt enkelt ses som en underbar höst dag.

Underbar så tillvida att den betraktas från en helt annan possition än den jag kommer att ha under dagen.

3 vinbärsbuskar ska flyttas,innan dom får flytta ska det grävas en "rabatt" till dom. Häcken ska klippas .. 147 tujja plantor ev gäddhäng lär få sej en rejäl omgång där!

Sen när allt är färdigt är det inte ett dugg färdigt ändå. För då ska kompostkvarnen fram och tugga i sej allt ris och det jag klippt av häcken. Rätt kul sysselsättning en stund i alla fall. Tugget från kvarnen placeras i första hand under häcken och ser till att jag slipper rensa ogräs där dom kommande åren. Har jag tur blir det tillräckligt med tugg så det kan spridas i min hasseldunge.

Mamma och pappa är hundvakter den här veckan .. Därav har jag fått delegeringen på både häcksax,röjsåg och motorsåg. Frågan är hur min kväll slutar? En tripp till akuten känns inte allt för långt borta.
Räcker fint att jag höll på att frontalkrocka i fredags ... En padda skulle över vägen ( en grod padda alltså ) och jag väjde lite väl tufft. Nu överlevde alla inblandade parter även om det var på det berömda håret.