söndag 6 september 2009

Jag .. en missbrukare ..

Jo det är sant och jag får väl erkänna öppet! Läser man tidningarna är jag typ värsta sortens missbrukare dessutom! Usch,måste ta tag i den biten men det är ju jävulens så svårt! Abstinens som inte går att blockera i första taget .. Jag smyger upp på natten och tar allt jag kommer över!

Det har vid några tillfällen gått så pass långt att jag muddrat sockerskålen. Visst skäms man för sådana tilltag men så är det!
Trodde att jag vid ett tillfälle förra sommaren hade fått undan ALLT med snabba och orena kolhydrater som man kan tänkas stoppa i sej utan allt för mycket besvär .. Tyvärr hade jag glömt bort dom där sockerbitarna! Just den natten vaknade jag av en molande känsla i kroppen,visste att det fanns inget att stoppa i sej. Första tanken var att ta ett glas mjölk ( mjölksocker ) men i det här huset finns nästan aldrig nån mjölk .. Öppnade skåpet och skulle ha ett glas för att hälla vatten i och där stog den .. Socker skålen! hela 3 bitar fanns det .. Lyckan var fullkommlig .. snabbt stoppade jag in dom i munnen .. Svalde ner med ett glas vatten .

Sen somnade jag som ett nöjt barn efter en heldag på Liseberg!

I tidningarna kör dom skrämselpropaganda på hög nivå gentemot sockert .. Man åldras i en helvetes fart .. Valkarna runt midjan är enbart sockrets fel. Hyn blir dassig osv,osv ..

Så vad gör man ???
Jag har än en gång satt igång projekt avgiftning på egen hand .. Det går både snabbt och enkelt bara man ser om sitt hus. Jag har planerat det här i två veckor nu .. Sonen är hos sin far .. alltså har jag under veckan stoppat i ungen allehanda godsaker .. Hans åsikt har under veckan varit att jag är en snäll och omtänksam mamma .. Han skulle bara veta att det är en slug plan att rensa skåpen på .. Ren snålhet då jag inte vill kasta alla dyra inköp .

Så nu har kvällen inletts och samtidigt på mat biten avslutats med - Stekt squash,stekt lök och stekt paprika som serverades med en delikat ost .. Ja nån form av feta fast ändå inte. Till det serverades 2 glas kallt vatten med några skivor citron i.

Frukosten i morrn är redan förbered .. 2 dlgrekisk yoghurt mixad med en näve nötter och 1 dl grädde. Lunchen kommer att bli en smörstekt bit lax och till det en grönsallad. Längre än så har jag inte kommit men det är en jädra bra bit på vägen i alla fall.

Bon apetit och go natt!