torsdag 25 februari 2010

Ibland .. men bara ibland .. ja rätt sällan faktiskt

Det finns ett och annat tillfälle när jag känner ett stygn av avundsjuka .. Det är i grunden rätt männskligt att känna så men för mej är det en udda form av nederlag ..

Jag rannsakar mej själv och mitt liv varje månads slut och kommer gång på gång till samma slutsats. Det är bara jag själv som kan ända på det jag inte är nöjd med.
I mitt fall är det till 99% ekonomin.. Men vem känner inte så? Okay,nu har jag gått från inget jobb till 2 jobb inom loppet av ett år .. men inte faan räcker det!

Det är då den svenska avundsjukan kliar mej på ryggen ..
Men det är fortfarande ingen annan än jag själv som kan lösa den biten åt mej .. Biter ihop och söker flera jobb.

Sen har jag vid flera tillfällen kännt hur det börjat riva på ryggen när kreti och pleti brättar att dom kommit hem till ett dukat bord och ett städat hem ..

Tyvärr är barnaga förbjudet i mordärna tider så tron eller hoppet på att sonen skulle lyfta ett finger för att göra mamma glad läggs härmed ner!
Alternativet är att än en gång skaffa en karl ..
Där glädjs jag åt att mina väninnor upplyser mej om hur det är att ha karl .. Energin som skulle gå åt att ragga kan alltså läggar på mycket viktigare och trevligare saker som att jobba och ta hand om djuren.