lördag 1 maj 2010

Trägen vinner


Nu är Luzzan på plats!
Det tog sin tid men som sagt trägen vinner!

Gissa om det värmer i kroppen att se henne äta febrilt av gräset i hagen långt innan det är dags för grönbete!
Att se henne springa med öronen framåt och tillsammans med dom andra ..

Allt det där som jag stått och berättat för henne som jag knappt vågat tro på är nu sant1
Hon fick grönt gräs,en hage med både skog och berg i .. Snälla kompisar och en stor box med ljust spån i . ett fönster att kika ut genom .. Ja det är inte annat än ren och skär harmoni.

Allt gick över förväntan när vi släppte ut henne i hagen direkt från transporten i går.
Med över förväntan menar jag att gräset var viktigare än att hälsa på dom andra hästarnai hagen *L*.
Max fick vi lura ut till den delen av hagen där Luzzan gick .. dom andra två försökte vi släpa dit med negativ resultat. en bestämd ponny är en .. bestämd ponny!!

Med lite olust i magen åkte jag lite senare iväg med lillgrabben i familjen .. Inte min familj nu utan dom som jag har hästen hos .. Han skulle provrida shettis. Känns så där iom att alla hästarna än inte hade hälsat på varandra.

Men .. när vi väl kom tillbaka stog fyra par ögon bakom kåken i hagen och glodde på oss.Dom fixade av den biten själva ..

klockan drog iväg och samtidigt kom dom svarta molnen in .. Känns bra att slippa få in blöta hästar!

Nr 1 bogserade vi in ,nr 2( Max ) lurades in i grimman och sen in i stallet. 2 och 3 skulle inte in!!

Luzzan hade fattat tycke för Marängen allmänt kallad mojängen eller av Max "den lille vite " . detta resulterade i att han föstes runt hagen när han inte behagade springa själv och Luzzan hon kutade på hon oxå. Men två matvrak kan inte ha fel .. En bunke med skrammlande mat senare så var även dom två infångade.