lördag 14 februari 2009

Alla dessa speciella dagar

I dag är det alla hjärtans dag,det har varit jul och nyår .. Sen kommer påsk och midsommar .. ja hallowen finns det visst oxå.

En del dagar ska det skickas kort till när och fjäran .. Sms-en går varma och alla tycker om alla .. man önskar främlingar trevlig helg osv.

Men sen då?
Många gånger har jag funderat på likheten mellan tex jul och en begravning .. Människor som man inte hört av på ett helt år skickar helt plötsligt ett mysigt jul kort med glättiga önskningar om en god jul och en trevlig fortsättning på det nya året. Hur tolkar man det .. När gammla människor dör kommer det folk till begravningen som inte haft en tanke på att göra ett besök på hemmet ..

Är jag cynisk nu eller är det så här många känner?

Usch nu får det vara nog med bitterljuva tankar!!

Solen lyser och maten står på spisen,jag har ett par arbetspass framför mej . Stallet naturligtvis och sedan ska jag väl dra mej iväg för att utföra mitt nya jobb.
Jag som alltid sagt att städa är det sista jag gör för uppehället *L* men nu står jag där .. Hade jag vetat att det kunde vara så stimulerande att städa skulle jag satsat på det långt tidigare.

Tänk så härligt att gå till jobbet när ingen annan är där .. inte behöva vara trevlig eller prata om man inte vill ..
Bara stoppa in musik i öronen och göra det jag ska. Jag har dessutom sådan tur att jag gör det hela när jag vill och kan .. dag som natt .. lägger upp det på ett pass eller flera .. Huvudsaken är att allt blir gjort en gång i veckan. Ja ibland har visst även jag lite tur.