söndag 15 februari 2009

Har lite tråkigt

Sitter och väntar på att maten ska bli färdig,måste ha nya krafter för att orka fortsätta sanera sonens rum.

Under tiden som jag plockade ut bestick,kaffemuggar och plockade upp diverse ( snor?) papper (äckligt any how!) så kom ju funderingarna på hur faan en unge kan bli så hemmablind?
Sist vi hade diskussionen så uttryckte han orden - mamma även jag har en gräns och då städar jag -

Just den gränsen är sedan länge nådd för mej,såg för min inre syn hur det kom maskar å annat satyg utkrypandes från hans rum .. Så i stället för att stänga som jag brukar tog jag fram redskapen och skövlade mej in .. Nästan så jag var på väg att springa över till jobbet för att hämta plastförkläden och engångs handskar .. Men mitt i tanken hejdade jag mej .. Hur tusan förklarar man en sådan handling utan att bli uthängd som byns snuskigaste mamma ( ja småstads mentalitet kan va brutal ) ..

Sagt och gjort,jag har fyllt två tvättkorgar och det är inte med ren tvätt .. eller vem vet?? Kanske var den ren när den hamnade på golvet,under sängen och på alla andra ställen jag fann den .. Nu är en del i alla fall i tvättmaskinen.

Jag har plockat ihop tom burkar och tom flaskor ( pantar han blir det nog mera än vad veckopengen består av ). Drivor av papper .. blyertspennor till en förbannelse inte undra på att skolan har taskig ekonomi inser jag snabbt. Jag har då aldrig köpt en blyertspenna!

Kom på mej själv när jag på ett djurvänligt sätt skulle fösa undan hårbollen framför mina fötter att det visst var en matta ..