fredag 13 februari 2009

Fortfarande kallt

Stack ner till sadelmakeriet i morse och köpte ett par termobrallor. Livsfarligt att sitta på ett ardennerliknande djur som tycker det är skitkul att röra på sej samtidigt som man fryser.

Kan nästan sätta allt jag äger på att i morron vid den här tiden har snön smält bort och fåglarna kvittrar .. fick faktiskt ett halvt löfte om att så är så får jag tillbaka pengarna för brallorna ..

I går kväll kom det en liten viskning om att vargen kommit till min gata i byn .. En av tjejerna i stallet med tillhörande mamma hade sett vargen ca 100 m från mitt hus ( fågelvägen) häftigt!!

Synd bara att det är så förbaskat kallt .. vore annars läge att sätta sej bland gravkullarna med en termos innehållande varm glögg.
Tror jag nöjer mej med att gå en promenad utan hundar i stället .. Min logiska del av hjärnan anser att jag ska gå vid ungefär samma tid som han/den visade sej i går .. Fylla fickorna med torkad lever och ha kameran i högsta hugg *L* Vore nåt det!

Ja,hursomhelst så lär jag återses på gravfältet dom närmast kommande kvällarna.