söndag 15 februari 2009

Dessa män

Gick faktiskt upp till stallet igår kväll brukar ju annars ta bilen men .. Ja,ja jag vet att latmasken satt sej fint på just den punkten men det kan åtgärdas med en frusen bil.

Tog i alla fall bara med mej Rolf upp,dom andra blir så stökiga och ska äta hästbajs hela tiden. Nu skulle jag bara fodra kvällen så det kändes som att vi hade lite tid för träning och lek samtidigt ..

Jag gör det jag ska i stallet och går sedan ner mot fälten .. Väl påpälsad i mina nya termobrallor en allt för stor Canada goose och på toppen en björn f***a så fryser man i alla fall inte ..

Rolf var rätt så glad och sprallig .. tog lite väl långa vägar från mej så jag bestämde mej för lite kurragömma .. ställer mej på knä bakom en stor sten och väntar på att han ska börja leta efter mej .. Icke heller .. ingen jycke där heller ..
Okay .. jag ger honom lite hjälp på vägen och börjar lite lågt ropa .. Roffe!! ingen jycke .. Ytterligare ett rop .. Roffe kom å ta mej!!

Då hör jag .. Nä .. jag heter Göran men det kanske går lika bra!?

Snacka om näradöden upplevelse av skam och lite till .. Tackvare skapelsen jag har på huvudet har jag inget hört .. och Rolf .. ja han höll sej i mörkret och vaktade på karln .. Karln hade när vi skrattat färdigt inte sett Rolf utan mer funderat på vad tusan jag pysslade med ..