måndag 16 februari 2009

Måndag morron och kaffets betydelse för min existens

Vaknar i en snedvriden ställning,fötterna är blåsvarta av kyla och jag kan inte riktigt förstå varför.
Jo just det dom är utanför täcket .. men varför??
Efter att ha gnuggat mej i ögonen och försökt sträcka på mej inser jag att inte heller det går .. Utsträckt i sin fulla längd ( typ 160 cm ) ligger jycken .. under mitt täcke vid fotänden. Hm,en korsning varg-polarhund som fryser inomhus? känns inte direkt som logiskt! Missunsam jycke som tror sej kunna väcka matte genom förfrysning? nope snarkningarna talar emot det oxå ..

Kylan .. ja inte 17 var det så kallt när jag lade mej i går kväll .. ute iofs men jag har ju både väggar och tak. Är väl ungefär mitt i den tankegången som jag inser att pannan stannat och därav 12 grader varmt ( ? ) inomhus ..
Det är lustigt hur man resonerar i nyvaket tillstånd. Första tanken torde ju vara att få upp värmen innan barn och djur fryser ihjäl .. Men inte här!! I samma tillstånd som jag föddes tar jag mej till köket för att sätta på kaffe .. som den idiot jag är står jag dessutom kvar frysandes och stirrande på perkulatorn .. Som om kaffet skulle bli klart fortare ..

Inte en suck att jag drar på mej kläder eller i alla fall morgonrock och strumpor för att starta upp min vän i källaren.
Men .. så fort kaffet puttrat färdigt tar jag en klunk .. så en till och plötsligt skingras dimman i skallen .. Fort som faan hoppar jag i kläder,tar 2 steg i taget nerför trappen och pannan är igång.

Jag borstade hundarna i går .. konstaterade att tjockisen fäller ( som alltid ) Rolf tappar väl lite hår.. i alla fall så det syns i borsten .. Akela fick jag inte av ett hårstrå .. Men det var i går det!! Kan det vara så att vissa hundar bara tappar hår när dom ligger varmt och ombonat i en renbäddad säng??

När pannan är uppstartad .. kaffet gjort sitt,sängen är bäddad och hundarna kissade är det datorns tur.

Måste läsa vad som hänt i världen under natten och förmiddagen .. Eller ja .. Arboga morden är väl det som upptar mitt intresse iom att dom ska förkunnas i dag ..

Tyskan åkte dit .. hade väl varit faan annars!!
Livstid stog det .. vad kan det vara 12 år? permissioner efter 5-6 år och sedan ute? Saltgruvorna i Sibirien om jag fått bestämma!!

Att sedan barnens liv .. föräldrarnas förlust,pappans dygn i häktet värderas till 100 papp per förälder .. Ja,finner här inga ord!!
Vad är det för jävla samhälle vi lever i / har skapat??

Att sitta i fängelse i dag ( svenskt sådan iofs ) är i mångt och mycket rena semestern .. Fångarnas mat ( ja dom som uppenbarligen gjort nåt väldigt dumt ) får kosta mera än vad våra pensionärer och skolbarns mat gör. Dom får daglig utevistelse,vilken pensionär har den rätten?
Som intern i dagens svenska samhälle får man även studera .. fint det!! Vi icke kriminella får ta studielån ..