tisdag 17 februari 2009

En bra dag

Kan man kalla sej själv allmän nyttig?
I så fall har jag varit det under dagen! Mina föräldrar har ett inbrottslarm som larmar precis när det känner för det,dvs inga tjyvar där inte! Otaliga är dom gånger som jag slängt meji bilen för att knacka in pannbenet på tjyvar .. för att komma halvvägs och bli stoppad av ett tel samtal från mor eller far med orden det var falsklarm. Till att börja med trodde jag mina föräldrar bara var ena otekniska klåpare ..
Men allt eftersom tiden gick och dom mer eller mindre stönade fram falsklarm insåg jag att något var fel!!

Påtalade för min far ( den mer tekniske i deras förhållande ) att det här håller inte i längden .. Jag åker som en tok,morsan blir stissig och jag blir irriterad. Till slut efter många,många falsk larm lyckades jag lura av mamma tel nummret till firman som sålt på dom skiten .. Det min far inte lyckats med under ca 6 månader gjorde jag på 5 min .. Påtalade min fars dåliga hjärta och hur det kan resultera i ruskigt dålig reklam för firman om en infarkt kommer pga diverse stress framkallad av evinnerliga falsklarm. Så .. nu var den saken biff!

Bragd nr 2: far har sedan en tid tillbaka varit missnöjd med sin läkare på vårdcentralen .. Något många andra oxå är med denne läkare. Men min far är 30 talist och lider i det tysta .. tills hans underbara dotter fick nog .. Skaffade fram både en ny läkare och dessutom en ny läkartid .. Känns inte som att farsarvet blir aktuellt än på ett tag! Å andra sidan föredrar jag min far i den tappningen han är i dag!

Tror eller ej men bragd nr 3 dök oxå upp under kvällen! Jag har suttit och klurat i diverse fonder å ridskolans vägnar .. Än så länge sökt en enda .. tydligen är jag den enda som inte visste att vi fått ett bidrag på 15 papp att köpa ny häst för. Kul och sporrar mej till ännu mera ansökningar.