torsdag 12 februari 2009

Kallt

-15.7 grader kallt ute .. Hundarna hoppar på tre ben och vill inte mer än göra det nödvändigaste ute.
Hästen står i stallet och är sjuk i ett bakben. Inte nog med att hon är sjuk,hon är smärtkänslig så det stänker om det oxå .. Benet ska smörjas och masseras för att sedan bandageras. Hur enkelt som helst egentligen om inte den maran hela tiden försöker gå undan trots att hon är uppbunden.

Lyckades efter mycket om och men övertyga henne om att det går snabbare om hon står stilla.. Som ett under gjorde hon det,snabbt som busen tar jag flaskan med olja i ena handen .. Den andra handen tänkte jag sätta på benet .. Gissa vad som händer!!! Hon får givetvis en stöt av mina nariga och torra husmorshänder. Ja .. jag flyger ungefär lika långt som hästen flyger högt!

Ny övertalning,den här gången om att JAG inte är farlig. Summeringen av det hela - det tog mej tre timmar att massera ett ben i 20 minuter och sedan linda bägge bakbenen.