torsdag 1 oktober 2009

För 20år sedan

Exakt för 20 år sedan ( i går då ) var jag med i tidningen ..
Nån människa hade upptäckt mej när jag var ute och gick med Leif .. min iller och tyckte det var exotiskt .. livsfarligt och väldigt annorlunda. Samma människa tog kontakt med tidningen som i sin tur tog kontakt med mej!
Hela grejen ledde till att jag fick hela mitt uppslaget i lördags tidningen och även en stor bild på första sidan ( gissa om jag var lite stolt )

Nu gör VF tillbaka blickar .. typ det här hände för 20 år sedan och i går var det min tur!
Telefonen ringde hela morronen,min mor var en av dom som ringde .. Marie,du äri tidningen !! Uh vad olik dej du var .. och du var permanetad .. hade massor av ringar!! Jaha .. ja .. men mamma det är 20 år sedan det repotaget gjordes .. händer lite på dom åren försvarade jag mej med.

Till slut var jag tvungen att åka in till byn och köpa den omtalade tidningen .. hinner in på Konsum och får med en gång höra från personalen .. du .. Du är med i tidningen men oj vad olik dej du är!! Mm,har hört det ..
Handlar mina grejer och då även tidningen som jag öppnar i kön till kassan ..

Börjar sedan skratta!
Illern är min .. orden är mina men människan på bilden är då inte jag!!! Det är Mimmi,en tjej som min mor presenterade mej för efter att hon tvättat sin iller i tvättmaskinen och ville ha en ny .. Jag hade ju några stycken på den tiden det begav sej !!

Så nu är frågan .. ska man ringa VF .. påtala deras miss .. ? Kanske kräva lite skadestånd för psykiskt lidande ( inget illa Mimmi ) ..