lördag 20 februari 2010

Arg och insnöad

Inser att det är skillnad på kommun och entreprenörer ( stavas d så ? ).. Tidigare år har han upp på Karlberg sköt snöröjningen och det har inte funnits något mer än den alltid återkommande snövallen att klaga på ..
men nu jäklar har kommunen snön på sitt ansvar .. Det funkar liksom inte när Kung Bore är i farten att ploga mellan 7-4 må-fre .. Inte här i alla fall. Gatorna har blivit trånga och det finns ingenstans att lägga snön längre .. jag såg i går att dom var ute och röjde bort snövallar från trottoarerna .. men så jäkla mycket skatt som jag pröjsat under alla år borde det räcka till min gata oxå !!

Som det ser ut i dagsläget är jag riktigt fundersam på om jag överhuvudtaget tar mej till jobbet på måndag .. och tar jag mej dit har jag med största sannolikhet inget att ge .. Ryggen lär ha sagt sit vid det laget .. pest eller kolera????

Ja,ja snön ställer nog till det lika mycket för oss alla .. menjag var bara tvungen att gnälla!

I förrgår hade jag med mej min tjocka schäfer korsning till stallet .. katterna fick lite träning på hur man snabbast tar sej uppför väggarna .. hunden .. tja .. han begriper inte mycket så jag vet inte om han egentligen fick ut nåt av det hela .. eller jo det fick han!
Samma hund har jag under hans första år i mitt hem lärt sitta .. det tog tid men till slut så fattade han .. Dom andra fyra åren han har bott hos mej kämpar vi med att lära honom ligga .. än inga framgångar på den fronten. Skulle ta in hästarna och sätter då jycken i bilen .. Just den här jycken är allt för dum (?) eller nåt för att göra annat än lägga sej ner i bilen och invänta mej .. Men inte i förrgår inte!

Mellan sätena har/hade jag en papp ask med candy socker .. sånt där hårt brunt socker avsett för hästen. Detta upptäckte jycken som till vardags ratar allt som är sött . Av resterna att dömma har han smakat på varenda sockerbit .. konstaterat at han inte gillat det och spottat ut! Hela bilen fullmed kletigt socker ..
Detta räcker låångt för mej .. men inte för jycken! nä han lyckades i sitt spckerspottande sätta tassen på låset .. och nycklarna till bilen är det väl inte svårt att lista ut vart dom befann sej??

In till hyresvärlden .. kallade hennes karl för allt sockersött som jag tror karlar vill höra samtidigt som jag försökte klura ut huruvida han hade nån väl dold karriär bakom sej som biltjyv .. något hade han men .. Sen kom jag på den smarta iden att ringa bilens förre husse .. Mycket riktigt hade han en nyckel kvar till bilen .. ska inte gå in på varför men det kan lätt härledas till den situationen jag stog i just då!

Slutet gott .. utöver att jag får leva med socker i rumpan så länge bilen lever!