måndag 15 februari 2010

Lovley!!

Bara någon grad kallt ute,visst är jag fullt medveten om att det kommer både mera snö och mera kyla ..
Men!! ljuset har återvänt och då kan man stå ut!!

Iom att ljuset kommer så återvänder även min energi .. Den energin som jag aldrig kan lära mej att hantera på ett bra sätt.
Just det här med att hantera energin på ett bra sätt är i mitt fall att ta hand om mitt hem. Finns det tid över borde jag ta hand om mej själv oxå!

Djuren får det dom ska ha och lite till,gäller även sonen.
Dom får näringsrik mat och motion ( motionen gäller inte sonen )kärlek i massor och en hel del "lite extra" gott.
Jag själv brukar få i mej det som blir över ståendes vid spisen i färd med att diska.
Är inte sonen hemma händer det som oftast att jag äter det som finns tillgängligt,dvs den sämste vägkrogskock skulle emellanåt förmodligen höja på ögonbrynen.

Och nu när dagarna blir längre .. tvätthögen automatiskt minskar iom att att man inte behöver så många lager kläder på en gång .. Ja då planerar jag att skaffa mej ytterliggare ett jobb .. eller åtminstonde jobba häcken av mej under sommaren.
Alltid bra med extra slantar .. alltid lika kul att jobba . Och med självinsikt sedan många år tillbaka alltid lika sur på mej själv när mörkret lägger sej och jag inte hann med allt som skulle göras här hemma ..
Å andra sidan .. jobbar jag häcken av mej X 2 så har jag förmodligen kulor över att anställa någon som kan göra det jag inte fick gjort ..