tisdag 7 april 2009

Glas,ny tillsats i svensk husmanskost?

Läste i morse att man funnit glas i en banan,känns som att det räcker med glas i maten nu!
Jag kan inte för mitt liv begripa vad det är för dårar som placerar ut glaset. Vad dårarna får ut av det hela är oxå för mej en gåta!

Under tiden det gällde enbart kyckling fanns det väl en viss " förståelse" för eftersom jag själv inte gillar hanteringen av djuren. Å andra sidan gillar jag inte hanteringen av några slaktdjur. Eller jo,en kossa som fått lapa sol och äta färskt gräs och som får dö på ett "humant" sätt äter jag gärna. En fågel som fått gå runt och picka som dom vill,fått känna solens strålar och frisk luft äter jag oxå.

Men åter till glaset! Vad får man ut av att skada människor? Eftersom man tydligen kan återfinna glas i både frukt och utsäde kan det knappast vara någon form av djurrättsaktivister. Fast den sista dåren är knappast född .. kanske var det djurrättsaktivister som började och ännu sjukare idioter hänger på av bara farten.

Vem det än är och vad det än står för så skrämmer det mej! Att det finns människor som överhuvudtaget kommer på själva iden är skrämmande.
När jag handlar kommer jag ständigt på mej själv att kontrollera om emballagen är hela,men vad hälper det om idioterna finns med i början av tillvärkningsledet?

Nu blir det förmodligen så att jag börjar baka allt,naturligtvis sikta allt mjöl innan det används. Att frysen kommer och tömmas är uppenbart! Sedan blir det till att köpa köttet på Grön ko dyrt som satan men inga mellanhänder och det känns som en trygg lösning! Alternativet är att bli vegitarien,inga bekymmer för mej men sonen skulle inte gilla det livet fullt ut!