måndag 20 april 2009

I dont like mondays!?

Vaknade tidigt .. allt för tidigt av att något skrek hjärtskärande. Här hemma är det inte direkt ovanligt men just det här ljudet var för mej obekant.
Att det var en kattunge kunde jag rätt snabbt räkna ut,men vart den befann sej var desto svårare.

Letade verkligen överallt,utan kaffe i kroppen dessutom .. Sist kollade jag i munnarna på var hund,kanske inget jag skulle gjort under koffeinets rus i kroppen men just då känndes det som en bra ide. Fann lika förbannat ingen katt!!

Till slut var jag blåfrusen,helt säker på att katten var i köket men inte synlig eller dold i något skåp .. En ny tanke dök upp i skallen och jag lade mej ner på det iskalla golvet för att lyssna om jag kunde höra katten bättre .. en ren slump gjorde att jag faktiskt såg henne .. under kylskåpet! Hur hon tagit sej dit har jag inte en aning om .. enda sättet är ifrån bänken där dom har mat. Upp på den bänken har dom hittils varit tvungna att lyftas .. kan det vara så att mina kattungar är lata och utstuderade??

Efter kattjakten började telefonen ringa .. hade sådan tur så en kompis bjöd mej på lunch .. Fick under lunchen även chans att trakassera hennes sambo ( min chef) och håller nu tummarna för att han har koll på min inköps lista av "jag måste ha " saker!

En återfunnen katt och gratis lunch!! kan det bättre bli? Trodde inte det men i dag har faktiskt varit min dag .. Hör och häpna så har jag faktiskt en vän till .. hon har som tur är för mej gått upp i vikt *L* .. Därav fick jag överta hela hennes -08 kollektion av vår och sommarkläder .. Tror inte hon gillade att ge bort allt för avslutningsvis sade hon att .. det finns mera men då får du gå upp 2 storlekar. Tror inte det utan jag nöjer mej med dagens kap!

Avslutade dagen händelser utanför hemmet med att åka till min far för att leta upp hans ip adress som på nåt mysko vis försvunnit ( mac .. säjer bara mac! ) Fann den och pappa skrev in mej i testamentet igen! Skulle han nog gjort ändå.. i fredags hade jag med "min karl " dit .. Hans hanterande av en avbitartång gjorde att pappa i dag fortfarande skrattade!!
Men som tack för hjälpen fick jag ett liitet bidrag till hushålls kassan .. Passade på att svänga inom Konsum för att köpa toa papper .. mina pappersnäsdukar börjar ta slut så det var verkligen dags.

På vägen till dass pappret finns hundgodiset och jag fick med en 4 pack med tuggben .. Kom hem och skickade ut benen i hallen .. Då händer något som aldrig hänt .. hanarna nosade och gillade inte benen .. Tiken vart som tossig! Tog ben efter ben med sej in i vardagsrummet och där stöp det. Trodde hon skulle börja tugga ( äntligen ) icke heller .. Hon lade sej på dom och rullade överlycklig runt med sina nya vänner .