tisdag 14 april 2009

Inga pölar på golvet i morse :-)

Smart jag är .. eller det var regelrätt dumhet som ledde mej fram till att få vara smart!
Hundmaten tog slut för en dryg vecka sedan,jag hade varken tid eller lust att fara in till stan och köpa. I sådana stunder går hjärnaktiviteten ner i dvala,dvs man tar det som finns framför näsan och tänker att det mättar i alla fall.

Just så gjorde jag!
Detta resulterade i kräkningar från 2 hundar och en enorm lust till att kissa från en hund. Denne hund är dessutom den jag ser som det mest rumsrena av rumsrena hundar. Han är förmodligen gammal,han är definitivt tjock/fet/extremt fet. Lätt blir det att tankegången leds till demens,diabetes och urballade njurar! Stackarn,jag har till och med pratat med honom om dom evigt gröna ängarna.. Jobbigt men ett beslut vi alla måste ta som har djur som sina bästa vänner.

Känns väl som ett rätt beslut när sjukdom är ett uppenbart fakta .. men en jycke som sin kropp till trots gör krumbukter i luften .. äter och är pigg vill man ju inte låta somna in .. Ett liitet tecken är ju skäligt för en sådan handling .. Tre kisspölar per natt och spyor som står som en kvast blev det tecknet för mej. Jag har redan hunnit prata med en jättegullig vetrinär som skulle komma hem till mej för att göra det hela så fint som möjligt. Sade till henne att jag ger det hela 2 v .. att jag absolut kan behandla en urinvägsinflammation eller diabetes .. men inte mer!! Detta då för jyckens skull och inget annat.

Tanken på maten gick upp för mej för 3 dgr sedan,maten ( torrfodret) togs bort .. ersattes med svindyr filmjölk - ja sån där med en massa filiusar i. I går sog det vattnigt sönderkokt ris och fisk på menyn med både lite socker och salt i .. Och i dag har mina bästa vänner Wileda och Ajax fått vilodag!
Håller tummarna för att jag har rätt och ska samtidigt försöka få iväg ett mail till Coop och berätta vad deras torrfoder ställt till med. Kommer samtidigt upplysa dom om att jag vill inte ha någon säck med hundmat för besväret .. Däremot funkar det med klorin,ajax och ett par moppar!