fredag 3 april 2009

Häst,hund och katt ..

Började morgonen med att leka cowbojsare på en av mina vänners quarter ( cowbojsar häst ) en sån där sadel med horn på .. Själv hade jag tyvärr varken klingande sporrar eller covbojsar hatt .. Ingen wiskey och ingen öppen eld med vita bönor i en panna.

I gengäld så kändes det att våren är här för att stanna .. hörde hägern ,eller om det var tranor stora var dom i alla fall!! Bäckar som porlade och vinden var i alla fall inte kall .. Tänk vad härligt att bara släppa tyglarna och gå i full kareta,tyvärr så ville hästen fortsätta galoppera när jag fått mer än nog!! Min kondis blev verkligen ifrågasatt där.

Kommer hem och mår allmänt bra tills jag stiger innanför dörren,någon förmodligen den feta schäfer korsningen har lyckats ställa till det. Kattlådan som småkatterna ska gå på har på någotvis blivit framsläpad,begriper inte hur! Inte nog med att den var mitt på köksgolvet,den var dessutom upp och nervänd! Snyggt grabben!! Kunde trösta mej med att jag i alla fall inte behövde plocka upp varken kiss eller bajs för den saken har jycken redan fixat.

Städae upp oredan och letade upp Gösta och Doris ( kattungarna ) tänkte introducera dom i den fasta födans värld i dag,dom blir ju 6 v på sö så det är väl dags. Mosar burkmat åt dom,vänder på huvudet i en micro sekund. Vad händer? Jo den enda torrfodersbiten inom synhåll lyckas Doris stoppa i sej ..den fastnar och hon får ingen luft! Lyckades som tur var få upp den med hjälp av en ärligt stulen plast pincett från landstings tiden.

Ska nu sätta mej och flukta över hur tusan jag ska lösa kattlåde fenomenet.. Jag vet ju att så länge jycken bantas kommer han att vara rysligt sugen på korv med strössel på. Uppfinningsrik verkar han ju vara oxå .. Men vad tusan,jag kan ju inte låta mej överlistas av en hund .. I alla fall inte en hund som alla säjer är den absolut minst smarta dom någonsin träffat!!