fredag 10 april 2009

Långfredag!

Ja här sitter jag,förmodligen fler med hundar som inte tar sej någonstans den här helgen. Det är rätt lustigt för vanligtvis brukar ingen fråga mej om jag "har lust att komma" .. Kan ju kanske bero på att jag aldrig vill .. men just den här helgen så suger det faktiskt i den sociala tarmen,erbjudanden har haglat in .. Men så sitter jag ju här med skotträdda hundar precis som jag gjort dom senaste 23 åren *L* går ingen som helst nöd på mej och inte hänger jag läpp heller.

Men det har varit ruskigt lungt på skjutandefronten .. så pass lungt att tiken trott sej gå ner för trappen utan att tveka när vi gått ut. Av den enkla anledningen gjorde jag något jag inte har gjort under dom senaste 23 åren .. Tog mej modet att gå på en längre promenad i eftermiddags solen .. Vad fick jag för det? Jo dom jävlarna började skjuta när jag gått ungefär 1 km av dom 8 som jag tänkt mej .. Låg som en jädra rem efter hundarna som vände på klacken och drog hemmåt!

Har god lust ( i alla fall än så länge ) att skicka ut en undersökning till svenska folket .. Är det lågkonjunkturen eller sunt förnuft som minska på skjutandet?

Jag har tidigare under åren förundrats över alla bomber som inhandlas av människor som jag vet knappt har mat för dagen .. Samma mysko tänkande som vid jul. Vad jag menar är att det spenderas mycket mer än vad smärtgränsen tillåter utan att tänka på resten av året ..
Själv lever jag hellre upp året runt än slår på stort 2 ggr om året.