söndag 12 april 2009

Göta Petter vilken helg!

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag summerar helgen .. Den helgen som skulle plocka fram mor duktig hos mej .. Jo jag kan faktiskt vara duktig men det sitter rätt långt inne!

Allt började ju såå bra,målade den bite i hallen där min nya hallmöbel skulle stå. Visst nu har jag tre olika färger i hallen för inte 17 målade jag klart!!
Sen tog den stackars ny kastrerade shettisen överhand .. så synd om honom! Ont men vid gott mod och jättepigg.. Ja i två dagar ja! I dag fick jag fullkomligt slänga mej i bilen för att hämta den kastrerade krakens matte som inte hade någon bil .. När vi kom till stallet var han däsen värre .. 40.7 i feber och rätt snäll. Så pass snäll att vi kunde ta febern utan att bråka,hade varit jättesött när han låg med huvudet i mitt knä .. ja om han inte varit så dålig alltså.

Vetten kom efter många om och men .. hon målade huset och hörde inte våra ihärdiga påringningar.
Ett par sprutor senare och vi började andas ut .. Speciellt jag! Jag ska spruta honom i morron,det var bra länge sedan jag satte en nål i någon häst och jag fick lite instuktioner samtidigt som jag nästan svimmade .. Rätt löjligt,att se nån annan sticka får mej att bli däckad i ett kick .. men sticker jag själv går det hur fint som helst.

Väl hemma så blev det en något försenad promenad med hundarna och detta i sällskap med en kompis .. Eftersom jag hade sällskap fick jag även en efterlängtad glass,är ju rätt svårt numera att köpa glass när man går ut med hundarna. Förr i världen fanns det ju en lucka man kunde beställa i .. detta är ett minne blott. Att binda hundarna är inget jag ens skulle komma på tanken att göra .. Inte för jag tror dom ska bli stulna utan mer för att jag är störtsäker på att dom sliter sej och drar!!

Alternativet till att binda dom är att gå till den lokala Burger restaurangen och där ta drive in filen .. Har gjort det med både hästar och hundar till en dels förtjusning och andras förtret .. typ 50/50 på den fronten. Men det är en bit att gå och en rätt så tråkig promenad.. jag nöjer mej med att locka med kompisar då och då som kan köpa glass åt mej.

Just jäklar .. kom en vovve i dag .. varit många omplaceringar nu .. Den här var 2 år och utan mer olater än vad en jycke ska ha vid den åldern. På tisdag skulle han till vetten för att somna .. detta lyckades jag sätta P för och nu raggar jag hussar eller mattor för brinnande livet. Känns som att det löser sej .. Eller så får han väl komma hit en sväng ..

2 av mina 3 egna hundar spyr för stunden .. härliga dofter som sprider sej här .. Hoppas att det är så enkelt som ap dåligt billigt skitfoder som ställt till det!!