tisdag 5 januari 2010

- 23 ute + 11 inne .. vad jag älskar vintern!!

Vaknade och frös något jag normalt sett aldrig gör!
Första tanken var att det kanske är dags att byta till ett varmare täcke,elementet satte jag på veckan innan jul och så mycket mer kan man kanske inte göra.
Att investera i en flanell pyjamas känns inte aktuellt,det är ju snart sommar igen så ..

Ingen ide att ligga i sängen och småfrysa så jag gick upp .. In på toa som man brukar och råkade kika mej i spegeln .. Något jag vanligtvis brukar undvika fram till lunch i alla fall. Rimfrost i både näsa och ögonbryn .. kollade inne tempen och den låg kl 08 i morse på 8 grader .. varmt. Varmt i det läget kan disskuteras!!
Naturligtvis hade jag glömt att fylla på pellets ..nere i bingen var det en djup ravin i spånet och pelletsen hade naturligtvis lagt sej i drivor runtom . Ja,ja bara att klä på sej en stund. Sitter nu i temobrallor ( stalldoftande sådana ) tredubbla tröjor och benvärmare på armarna ..
Men pannan är uppstartad igen och jag går en varmare dag till mötes.

I går morse när jag vaknade föranledde en ond armbåge och en svullen hand .. (naturligtvis en på var arm *L*) ett tel samtal till Vårdcentralen .. bara en sån där liiten frågeställning om "ska det va så " ? Kan ju bero på extrem kyla eller nåt!

Nope,fick en akut tid.
Väl på vårdcentralen fick jag naturligtvis sitta och vänta hur länge som helst .. verkade vara dom som var mycket akutare än mej för jag blev omsprungen i en timmes tid.
Sen kom det en doktor å hämtade mej ..Han var stoor! runt de 60 med vad min mor skulle kalla ett pojkaktigt utseende .. Dvs en förvuxen jättebebis! Som om det inte räckte så läspade han rätt duktigt ..
Jag VET att hur en människa ser ut och låter inte har ett smack med vad dom kan men ändå .. Man blir så där lite lätt tvivlande..
Nåväl .. han tryckte böjde och bände varenda led från fingrarna upp till axeln .. Muttrade och mummlade och skulle förmodligen göra sej i en parodi på någon läkarserie.

Sen så började han prata igen .. du svullen här ( hm,ja därför jag ringde ) ..Rodnad och värmeökning på flera ställen .. ja .. sade jag det var liksom därför jag ringde *L* Normalt sett skulle jag nog blivit irriterad men på en sådan läkare går det ju bara inte!!

När han klämt färdigt gick vi in på hans kontor å han började skriva . såg till min fasa att det var underlag för provtagning .. Shit,visste jag inte skulle gått dit alltså!!
Jag såg inte vilka rutor han kryssade i men orkade inte låta bli att fråga .. Underlag för en remiss till rematologen .. Eh .. vänta här nu! Där går bara gammla tanter och feta,väldigt feta människor ju . Inte jag!!!
Sen vände tankegången lite när jag insåg att är jag nu mot ALL förmodan reumatiker är det kanske rätt bra att få reda på det nu ..

Efter att ha klickat runt lite på datorn frågar karln om jag vill ha mera pillurer?
Tja .. mina Tramadoler har jag varit sparsam med så på den biten är det lungt .. Han muttrar lite till och finner sedan andra pillurer som det var rätt länge sedan jag fick ut .. Dom här kan du behöva säjer han . Och därmed börjar historien med knarkotika recepten sin egen gilla gång!

Innan han ens fått ner det första gula pappret i skrivaren hinner han berätta att dom här måste man vara sparsam med .. E recept grunkimojjsen var trasig därav pappers recept..
Receptet skrivs ut ,granskas med orden det här går ju inte hem !
Nähä .. På femte försöket får han till ett dugligt recept .. i min journal återfinns 5 dubbla utskrifter på knarkotika .. Hoppas innerligt att han kom ihåg att räta upp den situationen ..
Annars får hon som i grunden inte gillar pillurer en hel del att stå upp till!!