måndag 18 januari 2010

Go morron!

I dag är första dagen på resten av mitt liv!

Visst låter det snuskigt bra *L* .. Känns dessutom lika bra! Nu är jag inte en i mängden längre .. behöver inte skrapa med foteni backen och skämmas för att jag inte har något jobb .. Jo det är sant! Jag har faktiskt kännt nån idiotisk form av skam iom min arbetslöshet. Nu är jag knappast den enda som inte fått jobb när jag "blev utan" men jag är så jäkla van att ha både 2 och 3 jobb samtidigt .. Dessutom bortskämd med att bli tillfrågad om jobb .. I sådanan lägen blir man ( i alla fall jag ) handlingsförlamad av bli ställd på bar backe under Reinfeldts beskyddande vingar och hans enastående arbetsmarknadspolitik!

Men,nu går vi mot ljusare tider!
Härligt,inte då bara det här med att få börja jobba .. Våren är faktiskt på väg!! En ynka månad kvar tills ljuset helt uppenbart letar sej fram .. man kan höra hur det knakar i taket av solen som värmer.

Skulle om rösten höll gladeligen citera Arja Sajoma på "torget" .. men låter bli! Annars känns det som en bra ide att skråla för full hals JAG VILL TACKA LIVET!

En härlig unge har jag fått till .. underbart goa hundar som håller mej sällskap och varm om natten .. Samma hundar fixar att jag alltid har något att göra här hemma ( sanera hundhår ) .. Katter som leker ner varenda blomma .. men som spinner mej till sömns om natten .. En underbar häst som plockat fram nerver jag inte visste fanns ( den franska sorten )!
Jag har en bunt riktigt goa vänner ( även om dom får mej till att försöka fira jul ) .. Och nu ett arbete!!

Vad behöver man mera?

Jo för tusan .. jag fick en bekräftelseom att jag baka så pass goa bullar att min faster ligger uppe i Stockholm och drömmer om dom!
Synd att det inte går snabbare med posten ,hade det funkat är jag på så pass gott humör att jag gladeligen slulle sätta en deg och skicka henne .. Alternativet är väl att ta en helg i stora staden ( inget som lockar ) och baka .. Kolla på folk och handla för pengar jag äninte har .. Hm,nä hon får allt ta sej hit ner så löser vi bullarna då tror jag!

Nä gott folk .. nu ska ho höppe i duschen .. Göre sej klar å dra te jobbe!
Hu va skönt det var att skriva den raden :-)!!